[Samba] Samba With Shared Server Enable Trash

Rodrigo Cunha rodrigo.root.rj at gmail.com
Wed Jan 11 01:23:02 UTC 2017

Dears,
i setting a samba with shared server in me enviroment but i do not knew
enable
trash for this.
What setting i need for enable trash in me samba?
I search links in google for enable trash in samba4 but i do not give help.
Below my smb.conf:

[global]
  # Substituir xxxxxx pelo nome do domínio desejado caso necessário
  workgroup = oduvaldocozzi
  # Substituir xxxxxx pelo nome do servidor caso necessário
  netbios name = ocozzi
  server string = desktopcasa
  domain master = yes
  preferred master = yes
  local master = yes
  domain logons = no
  logon path = %systemroot%\%u

#  #logon script = todos.bat
#  security = user @root
#  encrypt passwords = yes
#  os level = 200
#
# time server = yes
# unix charset = iso8859-1
# display charset = cp850
#
# ##Arquivo de log
  log file = /var/log/samba/%m.log
  max log size = 5000
  debug level = 2

  ##Encrypta as senhas digitadas na rede, porém não funciona em estações##
Windows 95 e Windows 3.11
  smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
  username map = /etc/samba/smbusers

  ##Garantir melhor desempenho do servidor
  socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192

#  ##Permite a utilização de impressoras compartilhas em estações Linux
#  load printers=yes
#  printing=lprng
#  printcap name = /etc/printcap

[users]
  path = /mnt/HD2/oduvaldocozzi.d/public_shared
       valid users = user administrador casa coringa
       force group = smbshared
       create mask = 0660
       directory mask = 0770
       writable       = yes
#            vfs objects = recycle
#            recycle:repository = .recycle
#            recycle:keeptree = yes
#            recycle:versions = yes

[restrito]
  path = /mnt/HD2/oduvaldocozzi.d/
       valid users = administrador casa coringa
       force group = smbocozzi
       create mask = 0660
       directory mask = 0770
       writable       = yes
[rodrigo]
    path= /mnt/home/casa/Documentos/Rodrigo/Estudos.de.Filosofia-SPA
        valid users = administrador casa
           force group =  smbocozzi
           create mask = 0660
           directory mask = 0770
           writable       = yes
I comment someone diretives in [users] shared enviroment because do not
work.
Rergards,
--
Atenciosamente,