[Samba] samba - nazwy plików ( przydługawe )

adas adas at artikon.one.pl
Mon Jun 24 14:55:04 GMT 2002

Witam!
Taki problem: Na kliencie (DOS/win98) podłączonym do serwerka z sambą
mogę założyć plik/katalog ze znakiem ASCII ALT254 w nazwie (lokalnie)
mogę ten katalog/plik skopiować na share samby, ale... albo plik/katalog
dostanie długą nazwę, albo (jeśli w smb.conf ustawię mangled names = no)
będzie widać w nazwie znak ALT26. Podam przykład (w nawiasach kwadratowych
kody ASCII znaku):
Tworzę lokalnie katalog A[254]B. No i pod DOSem wygląda normalnie, można do
niego wejść, skasować, itd. Kopiuje go na dwa zasoby samby: jeden z mangled
names = yes i wygląda on wtedy (pod DOSem) tak AB~8- (znaczy samba
przetłumaczyła jakoś ten znak ALT254) Na zasobie z mangled names = no
(wg manuala to powinno zablokować tworzenie nazw innych niż 8.3) wygląda to
tak: A[26]B. Do katalogu wejść się oczywiście nie da. Nie da się go usunąć z
poziomu DOSa itd.
Z poziomu konsoli na serwerze - w obu wypadkach katalog wygląda tak: A^ZB
I tu chyba jest problem...
Da się jakoś zmusić sambę, żeby utworzyła katalog ze znakiem ALT254 w nazwie?
Dodam, że np z ALT253 jest normalnie - w obu wypadkach? Ma ktoś jakieś
doświadczenia ze stronami kodowymi? Strona kodowa w SAMBIE:

client codepage = 852
character set = ISO8859-2

Próbowałem coś "mieszać" z valid chars ale bez skutku...
Wszelkie sugestie mile widziane....
PS Katalog musi mieć taką kretyńską nazwę bo robi to aplikacja
na którą nie mam wpływu :-(
TIA
--
pozdrówka
adas

Adam Gapiński   *****   Linux registered user #251489
adas (maupa) artikon (kropa) one (kropa) pl