[Samba-it] Samba - Freeradius - LDAP

stefano malini lozingalo at gmail.com
Fri Apr 27 10:32:33 MDT 2012

smbpasswd aggiunge uno user:

This option specifies that the username following should be added
to the local smbpasswd file, with the new password typed (type
<Enter> for the old password). This option is ignored if the
username following already exists in the smbpasswd file and it is
treated like a regular change password command. Note that the
default passdb backends require the user to already exist in the
system password file (usually /etc/passwd), else the request to add
the user will fail.

Nessuno mi sa spiegare il motivo di questo errore?
Cosa intendi per interfacce poco evolute?

Con smbldap-groupmod non si può aggiungere la objectClass mentre con
smbldap-usermod è possibile aggiungere la classe sambaSAMAccount. Sembra
che lo facciano apposta!

Spero che qualcuno mi possa illuminare!

Grazie